Definicje do regulaminu

Definicje do regulaminu serwisu i świadczenia usług

O ile Regulamin serwisu i świadczenia usług nie stanowi inaczej, używane dalej wyrażenia mają następującą definicje:

Abonament - prawo do korzystania z usług WB 360° przez Zleceniodawcę i jego uprawnionych interesariuszy w ustalonym umownie okresie i za uzgodnioną zapłatą, rozliczaną w ustalonych terminach

Administrator danych - Administrator to podmiot określający cele, warunki i środki służące przetwarzaniu danych, w tym danych osobowych. Administrator jest samoistnym posiadaczem danych lub ich właścicielem

Dane - zbiory wartości, znaków i symboli które przekazują informacje, opisujące istniejące lub potencjalne stany rzeczy, rzeczy lub osoby pod względem ich ilości, jakości lub innych ich aspektów, które mogą być dalej interpretowane i przetwarzane oraz udostępniane w związku z korzystaniem z serwisu lub realizacją umowy zawartej pomiędzy Zleceniodawcą i Zleceniobiorcą

Działania odwetowe - Zgodnie z ich definicją przedstawionym w dyrektywie o sygnalistach (art. 5 ust. 11) takowe “oznaczają bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie mające miejsce w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane zgłoszeniem wewnętrznym lub zewnętrznym lub ujawnieniem publicznym i które wyrządza lub może wyrządzić nieuzasadnioną szkodę dla osoby dokonującej zgłoszenia

Formularz wstępny - zestaw pytań pozwalający Sygnaliście na klarowny opis przedmiotu zgłoszenia, z naciskiem na jego kluczowe aspekty i organizujący zgłoszenie w systematyczny sposób

Konwersacja na czacie - komunikacja pomiędzy Sygnalistą, a osobą obsługującą jego zgłoszenie dzięki wbudowanemu w platformę czatowi. Pozwala ona doprecyzować kwestie poruszone w formularzu wstępnym, badać wątki pominięte w zgłoszeniu lub nowe oraz realizować wymogi związane z dokonywaniem potwierdzenia otrzymania zgłoszenia i udzielaniem informacji zwrotnej

Nieprawidłowości - naruszenie prawa wymienione w przepisach prawa o sygnalistach. Jeśli Zleceniodawca zdecyduje się na rozszerzenie tego katalogu w ramach przyjętej procedury, dotyczy ono również wszelkich innych zdarzeń, działań i zaniechań sprzecznych z przyjętymi u Zleceniobiorcy politykami, procedurami oraz praktykami, jak również normami społecznymi, etycznymi, obyczajowymi, prakseologicznymi itp.

Numer ID zgłoszenia - generowany losowo i w sposób zautomatyzowany numer, którym oznaczane jest każde nowe zgłoszenie dokonywane przez Sygnalistę

Opłata uzupełniająca - opłata za obsługę zgłoszeń nadmiarowych w usługach z grupy “Pakiet rozszerzony”, naliczana za każdy miesiąc, w którym spełnione zostaną warunki opisane w treści regulaminu

Platforma - zlokalizowana na zewnętrznym serwerze aplikacja internetowa udostępniana Klientom w modelu SaaS (ang. software as a service), dostępna z poziomu przeglądarki i umożliwiająca bezpieczną wymianę wiadomości oraz załączników między Sygnalistą, a osobą obsługującymi zgłoszenie, a także udostępniająca formularz wstępny dla Sygnalisty i funkcjonalności wspierające osoby obsługujące zgłoszenia, jak stanowiąca rejestr dla zgłoszeń

Procesor - podmiot przetwarzający dane, w tym dane osobowe na rzecz Administratora danych i w jego imieniu

Przepisy prawa o sygnalistach - ujmowane łącznie: Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej nr 2019/1937 w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów

Regulamin - odnośny dokument

Serwis - łączne strona www.wb360.pl i platforma z wewnętrznym kanałem zgłaszania nieprawidłowości udostępniana przez WB 360°

Serwery zewnętrzne - dedykowane serwery od dostawców zewnętrznych zlokalizowane na terenie UE

Sygnalista - Zgodnie z definicją osoby dokonującej zgłoszenia przedstawionej w dyrektywie (art. 5 ust. 7) jest to osoba fizyczna, która: “zgłasza lub ujawnia publicznie informacje na temat naruszeń uzyskane w kontekście związanym z wykonywaną przez nią pracą

Umowa - dokument określający warunki współpracy zawarty między właścicielem marki WB 360°, tj. MacCo. Maciej Ługowski, a innym podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą lub instytucją publiczną

Wewnętrzny kanał zgłaszania nieprawidłowości - rozwiązanie organizacyjne wprowadzone przez dyrektywę o sygnalistach, mające na celu zapewnienie jej interesariuszom możliwości dokonania zgłoszenia przy zapewnieniu poufności i bezpieczeństwa oraz adekwatnej ochrony danych osobowych, a także zabezpieczeniu ich przed działaniami odwetowymi

Zgłoszenia nadmiarowe - zgłoszenia przekraczające limit liczby zgłoszeń będących w obsłudze  (tzn. zgłoszeń otwartych), w przypadku zawarcia umowy na usługi “outsourcing limitowany” i  “outsourcing nielimitowany

Zleceniodawca - organizacja korzystająca z usług WB 360°

Zleceniobiorca - właściciel marki WB 360°

WB 360° wykorzystuje pliki cookie w celach statystycznych, funkcjonalnych, oraz do personalizacji reklam. Klikając „akceptuję” wyrażają Państwo zgodę na użycie wszystkich plików cookie. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień lub opuszczenie serwisu. Aby dowiedzieć się więcej, prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Cookies zawartą w Polityce Prywatności.

Ustawienia cookies Akceptuję

Ustawienia cookies

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.