Definicje do regulaminu
Definicje do regulaminu serwisu i świadczenia usług
O ile Regulamin serwisu i świadczenia usług nie stanowi inaczej, używane dalej wyrażenia mają następującą definicje:
Abonament - prawo do korzystania z usług WB 360° przez Zleceniodawcę i jego uprawnionych interesariuszy w ustalonym umownie okresie i za uzgodnioną zapłatą, rozliczaną w ustalonych terminach
Administrator danych - Administrator to podmiot określający cele, warunki i środki służące przetwarzaniu danych, w tym danych osobowych. Administrator jest samoistnym posiadaczem danych lub ich właścicielem
Dane - zbiory wartości, znaków i symboli które przekazują informacje, opisujące istniejące lub potencjalne stany rzeczy, rzeczy lub osoby pod względem ich ilości, jakości lub innych ich aspektów, które mogą być dalej interpretowane i przetwarzane oraz udostępniane w związku z korzystaniem z serwisu lub realizacją umowy zawartej pomiędzy Zleceniodawcą i Zleceniobiorcą
Działania odwetowe - Zgodnie z ich definicją przedstawionym w dyrektywie o sygnalistach (art. 5 ust. 11) takowe “oznaczają bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie mające miejsce w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane zgłoszeniem wewnętrznym lub zewnętrznym lub ujawnieniem publicznym i które wyrządza lub może wyrządzić nieuzasadnioną szkodę dla osoby dokonującej zgłoszenia”
Formularz wstępny - zestaw pytań pozwalający Sygnaliście na klarowny opis przedmiotu zgłoszenia, z naciskiem na jego kluczowe aspekty i organizujący zgłoszenie w systematyczny sposób
Konwersacja na czacie - komunikacja pomiędzy Sygnalistą, a osobą obsługującą jego zgłoszenie dzięki wbudowanemu w platformę czatowi. Pozwala ona doprecyzować kwestie poruszone w formularzu wstępnym, badać wątki pominięte w zgłoszeniu lub nowe oraz realizować wymogi związane z dokonywaniem potwierdzenia otrzymania zgłoszenia i udzielaniem informacji zwrotnej
Nieprawidłowości - naruszenie prawa wymienione w przepisach prawa o sygnalistach. Jeśli Zleceniodawca zdecyduje się na rozszerzenie tego katalogu w ramach przyjętej procedury, dotyczy ono również wszelkich innych zdarzeń, działań i zaniechań sprzecznych z przyjętymi u Zleceniobiorcy politykami, procedurami oraz praktykami, jak również normami społecznymi, etycznymi, obyczajowymi, prakseologicznymi itp.
Numer ID zgłoszenia - generowany losowo i w sposób zautomatyzowany numer, którym oznaczane jest każde nowe zgłoszenie dokonywane przez Sygnalistę
Opłata uzupełniająca - opłata za obsługę zgłoszeń nadmiarowych w usługach z grupy “Pakiet rozszerzony”, naliczana za każdy miesiąc, w którym spełnione zostaną warunki opisane w treści regulaminu
Platforma - zlokalizowana na zewnętrznym serwerze aplikacja internetowa udostępniana Klientom w modelu SaaS (ang. software as a service), dostępna z poziomu przeglądarki i umożliwiająca bezpieczną wymianę wiadomości oraz załączników między Sygnalistą, a osobą obsługującymi zgłoszenie, a także udostępniająca formularz wstępny dla Sygnalisty i funkcjonalności wspierające osoby obsługujące zgłoszenia, jak stanowiąca rejestr dla zgłoszeń
Procesor - podmiot przetwarzający dane, w tym dane osobowe na rzecz Administratora danych i w jego imieniu
Przepisy prawa o sygnalistach - ujmowane łącznie: Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej nr 2019/1937 w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów
Regulamin - odnośny dokument
Serwis - łączne strona www.wb360.pl i platforma z wewnętrznym kanałem zgłaszania nieprawidłowości udostępniana przez WB 360°
Serwery zewnętrzne - dedykowane serwery od dostawców zewnętrznych zlokalizowane na terenie UE
Sygnalista - Zgodnie z definicją osoby dokonującej zgłoszenia przedstawionej w dyrektywie (art. 5 ust. 7) jest to osoba fizyczna, która: “zgłasza lub ujawnia publicznie informacje na temat naruszeń uzyskane w kontekście związanym z wykonywaną przez nią pracą”
Umowa - dokument określający warunki współpracy zawarty między właścicielem marki WB 360°, tj. MacCo. Maciej Ługowski, a innym podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą lub instytucją publiczną
Wewnętrzny kanał zgłaszania nieprawidłowości - rozwiązanie organizacyjne wprowadzone przez dyrektywę o sygnalistach, mające na celu zapewnienie jej interesariuszom możliwości dokonania zgłoszenia przy zapewnieniu poufności i bezpieczeństwa oraz adekwatnej ochrony danych osobowych, a także zabezpieczeniu ich przed działaniami odwetowymi
Zgłoszenia nadmiarowe - zgłoszenia przekraczające limit liczby zgłoszeń będących w obsłudze (tzn. zgłoszeń otwartych), w przypadku zawarcia umowy na usługi “outsourcing limitowany” i “outsourcing nielimitowany”
Zleceniodawca - organizacja korzystająca z usług WB 360°
Zleceniobiorca - właściciel marki WB 360°